You need to enable JavaScript to run this app.

Skip to main content

Hastanelerdeki gürültü kirliliği

Hastanelerdeki gürültü kirliliği

Genel müdür
Hastanelerdeki gürültü kirliliği
Aslında ben bu konuda bir çalışma da yapmak isterim, bana katılmak isteyen arkadaşlar dönüş yapabilirler.

Sık sık farklı bölümleri ziyaret ederim, dikkatimi çeken bir şey oldu. Servisler alabildiğine gürültülü. Evet 20 ye yakın hasta odası hemen hemen birer refakatçı desen 40 kişi personelle 50 kişilik bir ortam.

Biri birine sesleniyor, o geliyor bu geliyor hasta yakını geliyor derken çok gürültü var.


Bir de akşam 12 tedavilerinde olsun sonrasında olsun temizlik personelinin sabahın 4-5 inde çöp alması, ardından 6 da gelen kahvaltı,,, hasta olsam yeter artık diye bağırırdım galiba. Ne zaman huzurlu bir dinlenme olacak.....



Alıntı:"Gereksiz gürültü, hastalara veya iyi olanlara uygulanabilecek en acımasız bakım yokluğudur." - Florence Nightingale




Hastaneler Gürültüyle Kirleniyor


Gürültü, istenmeyen, hoşa gitmeyen veya rahatsız edici sestir. Desibel (dB) cinsinden ölçülen ses, büyük ölçüde değişir. Ses seviyeleri yaprakların hışırtısından (20 ila 30 dB), konuşma konuşmasına (60 dB), elektrikli süpürgeye (70 dB), jet uçağına (120 dB) kadar değişir. 65 dB'nin üzerindeki gürültü kabul edilir. 

Hastanelerde, izleme cihazları, alarmlar, HVAC sistemleri, telefonlar, baş üstü çağrı cihazları, vantilatörler, aspiratörler, kanalizasyonlar ve konuşan insanlar gibi birçok şeyden gürültü yayılır. Dünya Sağlık Örgütü, hasta tedavi veya gözlem odalarında ortalama 35 dB'den fazla olmayan ve hasta ünitesi odalarında 30 dB'den fazla olmayan bir ortalama gürültü seviyesi önermektedir. 1960'dan beri hiçbir hastane bu yönergeyi karşılamamıştır.


Gürültü kirliliğinin hasta sağlığı ve esenliği üzerinde aşağıdakiler de dahil olmak üzere birçok olumsuz etkisi vardır:

yüksek tansiyon,
baş ağrısı,
solunum ajitasyon,
hızlı nabzı,
uyku bozukluğu,
agresif davranış,
sinirlilik,
depresyon,
yorgunluk
kaygı,
stres,
daha fazla ağrı kesici ilaç ihtiyacı ve odaklanma yeteneğinin azalması. 

Ayrıca aşırı gürültü, hastanın hastanede kalış süresini bir güne kadar uzatabilir.


Hastanelere 'Sessiz' Yapın

Florence, hemşirelere hastanelerdeki gürültü kirliliği konusunda ne tavsiye ederdi? Belki de hastalıkları önlediği, hastalıkları iyileştirdiği ve ömrü uzattığı için yeniliklerimiz için önce bizi övecekti. Ardından, yeniliklerimizin “acımasız bir bakımsızlık” olan gürültü yarattığına dikkat çekerdi. Makine ve teknoloji üretme konusundaki tutkumuzu, hastanın iyileşmesini ve iyileşmesini desteklemek için gürültü azaltıcı çözümler üretmeye yönlendirmemiz için bize baskı yapardı. Hastanelere 'sessizliği' yerleştirmemizi isterdi.

Hasta yatağına uzanmamızı, gözlerimizi kapatmamızı ve etraftaki seslere dikkat etmemizi isterdi. Florence, bu seslerin hastanın bedenine ve zihnine emildiğini söylerdi. Bu sesler, diye devam ederdi, hastanın dinlendirici bir uyku, düzenli bir nefes ve rahat bir zihin için ihtiyaç duyduğu sakin mizacına müdahale ederdi.

Florence'ın gözlem alıştırmasının amacı, hemşirelerin gözlem yoluyla hastanın hastaneyi nasıl 'duyduğunu' anlaması olacaktır. Hastayı anlayarak doğru çözümleri geliştirmeye başlayabiliriz. Çözümlerimiz, ses yalıtım sistemleri kurmak, 'sessiz' ayarlara sahip ekipman satın almak veya hemşirelere kişisel cihazlar sağlayarak genel çağrıları ortadan kaldırmak gibi teknoloji odaklı olabilir. Veya hastaların uyumaya çalıştığı gece yerine akşamları malzemeleri yeniden stoklamak, rutin 'sessiz zamanlar' belirlemek veya insanlara sessizce konuşmalarını hatırlatmak için işaretler asmak gibi işlem odaklı çözümler. Sesi emmek için hastanenin dışına ağaç dikmek veya kullanılmayan odaları sakinleştirici duvar renkleri ve güneş ışığını alacak büyük pencereleri olan 'sessiz odalar' haline getirmek gibi daha basit çözümler üretebiliriz.


Sonuç

Oluyor hastanede görüyoruz, alarmlar bile diğer hastaları aşırı rahatsız ediyordur. Kahvaltı saati temizlik saati hiç bitmeyen bir iş var içerde. Buna çözüm bulunamaz mı?
Bunu ilk beğenen sen ol.

İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren MediFORUM - Türkiye'nin sağlık forumu sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.K'nın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur. Sitemiz hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri bağlantısından bize ulaşıldıktan en geç 3 (üç) gün içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmenlikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.