You need to enable JavaScript to run this app.

Skip to main content

Hemşirelikte öğretim vize final soruları

Hemşirelikte öğretim vize final soruları

Genel müdür
Hemşirelikte öğretim vize final soruları
Hemşirelikte Öğretim (Eğitim) dersi, hemşirelerin hastaları, aileleri ve toplumu eğitme becerilerine odaklanır. Bu konular genellikle öğrenme teorilerini, eğitim planlamasını, yöntemlerini ve değerlendirmesini içerir.

Hazırladığım 50 soruluk deneme sınavı, forum gönderisi formatına uygun, madde madde ve tablo kullanmadan aşağıda sunulmuştur.

HEMŞİRELİKTE ÖĞRETİM VİZE DENEME SINAVI (50 SORU)

Merhaba arkadaşlar, Hemşirelikte Öğretim dersi vizesine hazırlık için temel kavramları kapsayan 50 soruluk bir deneme sınavı hazırladım. Cevapları, konuyu pekiştirmeniz amacıyla hemen altında bulabilirsiniz.

İyi çalışmalar ve başarılar dilerim!

SORULAR ve CEVAPLAR
I. TEMEL KAVRAMLAR VE ÖĞRENME TEORİLERİ
1. Soru: Bireyin davranışında kalıcı bir değişiklik meydana gelmesi sürecine ne ad verilir?
Cevap: Öğrenme.
2. Soru: Hemşirelik eğitiminde, hastaların sağlığını iyileştirmek için bilgi, beceri ve tutumları kazanmalarına yardımcı olma süreci nedir?
Cevap: Hasta Eğitimi.
3. Soru: Öğrenmenin zihinsel süreçler (anlama, problem çözme, kavrama) yoluyla gerçekleştiğini savunan, bilginin işlenmesine odaklanan öğrenme teorisi nedir?
Cevap: Bilişsel Teori.
4. Soru: Gözlem yoluyla öğrenmeyi, taklit etmeyi ve öz-yeterliği (self-efficacy) vurgulayan öğrenme teorisi nedir?
Cevap: Sosyal Öğrenme Teorisi (Bandura).
5. Soru: Öğrencinin bir davranışı tekrarlama olasılığının, o davranışın ardından gelen ödül veya ceza ile ilişkili olduğunu savunan teori nedir?
Cevap: Davranışçı Teori (Şartlanma).
6. Soru: Bir bireyin belirli bir davranışı başarılı bir şekilde gerçekleştirme yeteneğine olan inancı hangi kavramla ifade edilir?
Cevap: Öz-Yeterlik (Self-Efficacy).
7. Soru: Hasta eğitiminde, yeni bir beceriyi öğrenirken yapılan uygulamaya ve geri bildirime ne ad verilir?
Cevap: Pratik ve Pekiştirme.
II. EĞİTİMİN HEDEFLERİ VE ALANLARI
8. Soru: Bir eğitim programının planlanmasında hedeflerin belirlenmesinde kullanılan ve hedeflerin somut, ölçülebilir olmasını sağlayan kriter (Spesifik, Ölçülebilir, Ulaşılabilir, İlgili, Zamana bağlı) nedir?
Cevap: SMART Kriteri.
9. Soru: Öğrenme hedeflerinin üç temel alanı (alanı/boyutu) nedir?
Cevap: Bilişsel (Bilgi), Duyuşsal (Duygu/Tutum) ve Psikomotor (Beceri).
10. Soru: Bir hastanın insülin enjeksiyonunu doğru teknikle yapabilmesi hangi öğrenme alanına ait bir hedeftir?
Cevap: Psikomotor Alan (Beceri).
11. Soru: Bir hastanın diyabet yönetimi hakkında temel bilgileri açıklayabilmesi hangi öğrenme alanına ait bir hedeftir?
Cevap: Bilişsel Alan (Bilgi).
12. Soru: Bir hastanın, yeni yaşam tarzı değişikliklerine olumlu bir tutum geliştirmesi hangi öğrenme alanına ait bir hedeftir?
Cevap: Duyuşsal Alan (Tutum).
13. Soru: Bloom Taksonomisine göre, bilişsel alanın en üst düzeyini ve en karmaşık zihinsel beceriyi temsil eden seviye nedir?
Cevap: Değerlendirme/Yaratma.
III. EĞİTİM PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME
14. Soru: Eğitim sürecinin başlangıcında, hastanın mevcut bilgi, beceri ve motivasyon düzeyini belirlemek için yapılan aşama nedir?
Cevap: Öğrenme Gereksinimlerinin Değerlendirilmesi (Assesment).
15. Soru: Bir hastanın öğrenmeye hazır olup olmadığını etkileyen, kişinin fiziksel, duygusal ve bilişsel durumunu kapsayan faktör nedir?
Cevap: Öğrenmeye Hazır Olma (Readiness to Learn).
16. Soru: Yetişkinlerin öğrenme ilkelerini ve yöntemlerini inceleyen bilim dalına ne ad verilir?
Cevap: Andragoji.
17. Soru: Öğrenme materyalinin içeriğinin doğru ve güncel olup olmadığını ifade eden, eğitim materyali değerlendirme kriteri nedir?
Cevap: Doğruluk ve Geçerlik (Accuracy and Validity).
18. Soru: Öğrenme etkinliğinin sonunda, hastanın beklenen öğrenme hedeflerine ne ölçüde ulaştığını belirleme süreci nedir?
Cevap: Değerlendirme (Evaluation).
19. Soru: Eğitim sonunda, hastanın yeni bilgileri anlama düzeyini ölçmek için kullanılan değerlendirme yöntemi nedir?
Cevap: Sözlü Sorular veya Yazılı Testler.
20. Soru: Psikomotor becerilerin öğrenilmesini değerlendirmede en etkili yöntem nedir?
Cevap: Geri Gösterim (Demonstrate/Return Demonstration).
IV. ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ VE TEKNİKLERİ
21. Soru: Kalabalık gruplara bilgi aktarmak ve temel kavramları tanıtmak için en uygun olan pasif öğretim yöntemi nedir?
Cevap: Anlatım (Ders).
22. Soru: Bireyin bir beceriyi (Örn: Enjeksiyon) öğrenmesini sağlamak için, önce hemşirenin yapıp göstermesi, ardından hastanın tekrarlamasını içeren aktif öğrenme yöntemi nedir?
Cevikal: Gösterip Yaptırma (Demonstration and Return Demonstration).
23. Soru: Hastanın karmaşık bir problemi çözmek veya bir karara varmak için küçük gruplar halinde çalıştığı, aktif öğrenmeyi teşvik eden yöntem nedir?
Cevap: Tartışma/Vaka Çalışması.
24. Soru: Bilgisayar veya mobil uygulamalar aracılığıyla bireysel hızda ve etkileşimli olarak bilgi sağlayan eğitim materyalleri hangi kategoriye girer?
Cevap: Programlanmış Öğretim/E-Öğrenme.
25. Soru: Öğrencinin performansını hemen düzelten veya onaylayan, davranışçı teoride önemli yeri olan süreç nedir?
Cevap: Geri Bildirim (Feedback).
26. Soru: Görsel materyallerin seçiminde, hemşirenin dikkat etmesi gereken temel özellik nedir?
Cevap: Materyalin açık, basit, anlaşılır ve hedef kitlenin okuryazarlık düzeyine uygun olması.
V. HEDEFLİ KİTLEYE ÖĞRETİM
27. Soru: Yaşlı yetişkinlere eğitim verirken, hemşirenin dikkat etmesi gereken en önemli fizyolojik değişiklik nedir?
Cevap: Görme ve işitme kaybı ile bilgi işlem hızının yavaşlaması.
28. Soru: Düşük okuryazarlık düzeyine sahip bir hastaya eğitim verirken hangi yöntemler öncelikli olmalıdır?
Cevap: Görsel araçlar (resimler, modeller), sözlü talimatlar, gösterip yaptırma ve kısa, basit kelimeler kullanmak.
29. Soru: Çocuklara eğitim verirken, öğrenmeyi daha etkili hale getirmek için kullanılabilecek en uygun yöntem nedir?
Cevap: Oyun, hikaye anlatımı ve yaşlarına uygun somut materyaller kullanmak.
30. Soru: Kültürel açıdan duyarlı eğitim (Culturally Competent Teaching) verirken, hemşirenin ilk yapması gereken nedir?
Cevap: Hastanın sağlık inançlarını, değerlerini ve öğrenme tercihlerini belirlemek.
31. Soru: Bir hastanın, hastalık yönetimiyle ilgili kararları kendisinin almasını, eğitim sürecini yönlendirmesini sağlayan, yetişkin öğrenme ilkesi nedir?
Cevap: Otonomi ve Kendi Kendini Yönetme İlkesi.
32. Soru: Motivasyonu düşük olan bir hastada, hemşirenin öğrenmeyi başlatmak için kullanabileceği en etkili psikolojik strateji nedir?
Cevap: Başarı hikayelerini paylaşmak veya küçük, ulaşılabilir hedefler belirleyerek ilk başarıyı sağlamak.
VI. ENGELLER VE KOLAYLAŞTIRICILAR
33. Soru: Ağrı, yorgunluk, anksiyete veya ilaçların etkisi nedeniyle hastanın eğitime odaklanamaması, hangi tür öğrenme engeli olarak kabul edilir?
Cevap: Fiziksel ve Psikolojik Engel.
34. Soru: Hemşirenin kullandığı teknik jargon, karmaşık terimler veya karmaşık materyaller hangi tür öğrenme engeline yol açar?
Cevap: İletişimsel ve Çevresel Engel.
35. Soru: Hastanın kendi inançları ve değerleri ile hemşirenin verdiği sağlık bilgileri arasındaki çatışma, hangi tür engelle ilişkilidir?
Cevap: Kültürel ve İnançsal Engel.
36. Soru: Etkili hasta eğitimi için, hemşirenin hastayı eğitim ortamına getirmeden önce yapması gereken en önemli hazırlık nedir?
Cevap: Eğitim ortamının sessiz, rahat, dikkat dağıtıcı unsurlardan arındırılmış ve mahremiyeti sağlayan bir ortam olmasını sağlamak.
37. Soru: Eğitimin kalıcılığını ve transferini (başka durumlara uyarlanmasını) artırmak için hemşirenin kullanması gereken temel strateji nedir?
Cevap: Tekrarlama ve farklı bağlamlarda uygulama yapma (Genelleme).
VII. YASAL VE ETİK BOYUTLAR
38. Soru: Hasta eğitiminin, hemşirelik mesleğinin temel yasal sorumluluklarından biri olmasının nedeni nedir?
Cevap: Hastaların kendi bakımları hakkında bilgilendirilmiş kararlar verebilmelerini sağlamak (Bilgilendirilmiş Onam hakkı).
39. Soru: Hemşirenin verdiği hasta eğitimini (konu, yöntem, zaman, hastanın yanıtı) kayıt altına alma sorumluluğu hangi ilkeyle ilişkilidir?
Cevap: Yasal Zorunluluk ve Belgeleme İlkesi.
40. Soru: Bir hemşirenin, hastaya doğru ve anlaşılır bilgi sunma etik yükümlülüğü hangi etik ilkeyle doğrudan ilişkilidir?
Cevap: Doğruluk (Veracity).
VIII. ÖĞRETİM SÜRECİNİN ADIMLARI
41. Soru: Hemşirelikte Öğretim sürecinin (Tıpkı Hemşirelik süreci gibi) temel adımları nelerdir?
Cevap: Değerlendirme, Tanılama (Eğitim ihtiyacını belirleme), Planlama, Uygulama ve Değerlendirme.
42. Soru: Öğrenme hedeflerinin ve kullanılacak yöntemlerin belirlendiği, içeriğin organize edildiği aşama nedir?
Cevap: Planlama Aşaması.
43. Soru: Eğitimin amaçlanan hedeflere ulaşıp ulaşmadığını belirlemek için yapılan son aşama nedir?
Cevap: Değerlendirme Aşaması.
44. Soru: Eğitim ihtiyacının tanılanması aşamasında kullanılan NANDA (Hemşirelik Tanıları) tanısı kategorisi nedir?
Cevap: Etkisiz Sağlık Yönetimi veya Sağlık İstemi.
45. Soru: Eğitimden önce, öğrencilerin bilgi ve becerilerini ölçmek için uygulanan değerlendirme türü nedir?
Cevap: Ön Test (Pre-test) veya Başlangıç Değerlendirmesi.
IX. GERİ BİLDİRİM VE MOTİVASYON
46. Soru: Etkili geri bildirimin temel özelliklerinden biri nedir?
Cevap: Hemen verilmesi, spesifik ve yapıcı (olumlu ve geliştirici yönleri içermesi) olması.
47. Soru: Hastanın eğitim oturumuna aktif katılımını sağlamak ve motivasyonunu artırmak için hemşirenin kullanabileceği en iyi strateji nedir?
Cevap: Hastanın kendi hedeflerini belirlemesine izin vermek ve tartışmaya teşvik etmek.
48. Soru: Hastalığın ciddi sonuçlarını vurgulayarak hastayı motive etmeye çalışmak, hangi tür motivasyon yaklaşımına örnektir?
Cevap: Dışsal Motivasyon.
49. Soru: Hastanın kendi sağlığını yönetme arzusundan kaynaklanan ve öğrenme davranışını sürdürmede daha etkili olan motivasyon türü nedir?
Cevap: İçsel Motivasyon.
50. Soru: Bir hastanın bir beceriyi (Örn: yara bakımı) yaparken hata yaptığını gözlemleyen hemşire, geri bildirimde öncelikle neye odaklanmalıdır?
Cevap: Hatanın nedenini anlamak ve doğru adımları hemen göstererek tekrar denemesi için teşvik etmek.
darkborsa
Bunu ilk beğenen sen ol.

İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren MediFORUM - Türkiye'nin sağlık forumu sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.K'nın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur. Sitemiz hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri bağlantısından bize ulaşıldıktan en geç 3 (üç) gün içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmenlikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.