You need to enable JavaScript to run this app.

Skip to main content

Bir insan yemekten sonra meyve almak için ne kadar beklemelidir?

Bir insan yemekten sonra meyve almak için ne kadar beklemelidir?

Genel müdür
Bir insan yemekten sonra meyve almak için ne kadar beklemelidir?
Yemekten sonra ne zaman meyve alınacağı 2 faktöre bağlıdır:

1. Ne tür bir yemek yediniz?

2. Ne tür meyve tüketmek istersiniz?

Yağ ve protein açısından zengin bir öğün yediyseniz, yemekten sonra en az 3-4 saat muz, şeftali, üzüm kavunu gibi yüksek şekerli meyvelerden kaçınmak en iyisidir.

Bunları yemekten hemen sonra yemekten kaçınmanız gereken nedenlerden biri, yeni tükettiğiniz proteinlerin sindirimini kesintiye uğratmalarıdır. Protein kaynaklı bir ana öğün tüketirken, optimal sindirim için mide asiditesinin düşük tutulması gerekir.

Karbonhidratlar midede sindirime uğramaz. Sadece ağzınızda sindirilirler ve sonra ince bağırsağınıza girerler. Sindirimleri aslında daha düşük asitli bir ortam gerektirir. Muz gibi bir meyvenin antiasit özelliği vardır ve midede yiyeceklerin geçiş süresini uzatabilir.

Tatlı meyveleri aç karnına veya yemeklerden önce tüketmek aslında en iyisidir . Daha sonra yemeğinizle gelecek olan kompleks karbonhidratlardan, proteinlerden ve yağlardan daha hızlı sindirilirler. Yani ana öğününüzden yaklaşık 30 dakika önce meyveyi tüketmek iştahınızı, sindiriminizi harekete geçirecek ve o meyve ile gelen vitamin ve minerallerden en iyi şekilde yararlanacaksınız.

Bu nedenle, sabahları meyve yemeye yönelik önerileri sık sık duyarsınız. Kolay sindirilir, hızlı bir enerji kaynağıdır ve ağır bir yemek gibi sizi yormaz.

Yemekten sonra biraz yeşil kivi, ananas birkaç çilek, limon suyu ve biraz nar tüketmek aslında iyidir. Bu meyveler midenizdeki asitliği bozmaz ve aslında kivi ve ananas gibi meyveler, proteinlerin sindirimini destekleyen doğal sindirim enzimlerine sahiptir.

Kavun ve karpuzlar ise sadece aç karnına veya yemekten önce tüketilmelidir. Bu meyveler şeker ve su bakımından zengindir. Bunları yemekle birlikte veya hemen sonrasında tüketmek mide sularını sulandırır ve sindirimi yavaşlatır. Daha uzun süre şişkin ve ağır hissedeceksiniz.

Umarım bu ipuçlarını yararlı bulmuşsunuzdur!
[Resim: x3nNi.jpg]
Bunu ilk beğenen sen ol.

İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren MediFORUM - Türkiye'nin sağlık forumu sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.K'nın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur. Sitemiz hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri bağlantısından bize ulaşıldıktan en geç 3 (üç) gün içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmenlikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.