Skip to main content

MediForum

Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Sizler için oluşturduğumuz tüm hizmetlerden tam olarak yararlanabilmek için aramıza katılabilirsiniz. Siz varsanız, biz varız! Üyelikler ücretsizdir ve her zaman ücretsiz kalacaktır.

(Sadece ziyaretçiler tarafından görüntülenir.)

Hoş Geldin, !

Kayıt işleminiz başarıyla tamamlandı. Sitemizde üyelikler e-posta onaylı olduğu için hesabınızı onaylamanız gerekiyor. Kayıt olduğunuz e-posta adresinin gelen ya da istenmeyen (spam) kutusunu kontrol ederek hesabınızı onaylayabilirsiniz. e-Posta gelmediyse veya farklı bir sorun yaşıyorsanız bizimle İletişim sayfasından irtibat kurabilirsiniz.

(Sadece hesabı aktif edilmemiş kullanıcılar tarafından görüntülenir.)


Bir insan yemekten sonra meyve almak için ne kadar beklemelidir?

Konu

#1
Yemekten sonra ne zaman meyve alınacağı 2 faktöre bağlıdır:

1. Ne tür bir yemek yediniz?

2. Ne tür meyve tüketmek istersiniz?

Yağ ve protein açısından zengin bir öğün yediyseniz, yemekten sonra en az 3-4 saat muz, şeftali, üzüm kavunu gibi yüksek şekerli meyvelerden kaçınmak en iyisidir.

Bunları yemekten hemen sonra yemekten kaçınmanız gereken nedenlerden biri, yeni tükettiğiniz proteinlerin sindirimini kesintiye uğratmalarıdır. Protein kaynaklı bir ana öğün tüketirken, optimal sindirim için mide asiditesinin düşük tutulması gerekir.

Karbonhidratlar midede sindirime uğramaz. Sadece ağzınızda sindirilirler ve sonra ince bağırsağınıza girerler. Sindirimleri aslında daha düşük asitli bir ortam gerektirir. Muz gibi bir meyvenin antiasit özelliği vardır ve midede yiyeceklerin geçiş süresini uzatabilir.

Tatlı meyveleri aç karnına veya yemeklerden önce tüketmek aslında en iyisidir . Daha sonra yemeğinizle gelecek olan kompleks karbonhidratlardan, proteinlerden ve yağlardan daha hızlı sindirilirler. Yani ana öğününüzden yaklaşık 30 dakika önce meyveyi tüketmek iştahınızı, sindiriminizi harekete geçirecek ve o meyve ile gelen vitamin ve minerallerden en iyi şekilde yararlanacaksınız.

Bu nedenle, sabahları meyve yemeye yönelik önerileri sık sık duyarsınız. Kolay sindirilir, hızlı bir enerji kaynağıdır ve ağır bir yemek gibi sizi yormaz.

Yemekten sonra biraz yeşil kivi, ananas birkaç çilek, limon suyu ve biraz nar tüketmek aslında iyidir. Bu meyveler midenizdeki asitliği bozmaz ve aslında kivi ve ananas gibi meyveler, proteinlerin sindirimini destekleyen doğal sindirim enzimlerine sahiptir.

Kavun ve karpuzlar ise sadece aç karnına veya yemekten önce tüketilmelidir. Bu meyveler şeker ve su bakımından zengindir. Bunları yemekle birlikte veya hemen sonrasında tüketmek mide sularını sulandırır ve sindirimi yavaşlatır. Daha uzun süre şişkin ve ağır hissedeceksiniz.

Umarım bu ipuçlarını yararlı bulmuşsunuzdur!
[Resim: hIpVW.jpg]
Cevapla

Bir hesap oluşturun veya yorum yapmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

ya da
Task