You need to enable JavaScript to run this app.

Skip to main content

Damar dışına serum kaçması

Damar dışına serum kaçması

Hemşire
Damar dışına serum kaçması
[Resim: ektravazasyon.png]

Bir vatandaşın ilettiği sorunu paylaşmak istedim. Konu açın dedim ama tam beceremem dedi ben taşıdım buraya. 

7 aylik bebegimin 39.5 derece atesi sebebiyle camlica medicana hastanesine gittim.Sozde Bebek hemsiresini 15 dk yi geckin bekledikten sonra tesrif edip aglata zirlata ve bebegimi delik desik edene kadar zor guc bir damar yolu acti serum baglandi.yarim saat sonra yoruldugum icin bebegimi babasinin kucagina verdim serum takildiginda uykusu oldugu icin uyumustu ve tesadufen babasina verirken farkettimki kolu sis kipkirmizi... 

hemen haber verdik rahat gevsek bir sekilde bebek hemsiresine haber vereceklerini soylediler bi 15 dk yeniden bebek hemsiresi bekleyisimiz basladi.bu sefer takan hemsire degilde baska hemsire geldi.zaten 2 bebek hemsiresi varmis.takan hemsirenin neden gelmedigini sordum isi var yanitini aldim.maksat konuyu buyutmeden bizi hastaneden gondermeleri..hemsire cikartti serumu bisey olmaz merak etmeyin diyerek kolunu sardilar. Suan eve geldim ve gittigime gidecegime binpisman oldum.tedavi icin gittigim yerden daha buyuk bir sorunla ayrildim. Suan evdeyim bebegimin kolu sis bir kisimda morariklik var ve ne yapmam gerektigini bilmiyorum..boyle rahat isini bilmez sorumsuz saglik calisanlari oldukca daha cok kisinin cani yanar.

Bu konuyu buraya taşıma sebebim hizmet verdiğimiz insanların yaşadığı sorunlardan uzak olmamamız gerektiğindendir.

Bu konu bloğumuzda ele alınmıştır. Link; https://hemsirelikyukseklisans.blogspot....zmasi.html

Yaşanan sorun kaçınılmaz. Olma olasılığı olan bir sorun ancak önlenmesi ve sorunun yönetimi nasıl olmalı.

Ve öneriler nedir? Bunu tartışabiliriz
Son Düzenleme: 31-01-2020, Saat: 20:31, Düzenleyen: Demet.
Bunu ilk beğenen sen ol.
Hemşire
RE: Damar dışına serum kaçması
Merhaba aileye öncelikle geçmiş olsun dileklerimi sunuyorum. Ekstravazasyon dediğimiz bu olay yapılan işlemin olası komplikasyonudur, yani olsun istemeyiz ancak çeşitli sebeplerle olabiliyor. Ben öncelikle 39,5 ateşi olan çocukta bi kaç girişimde damaryolunu açamazsam çok acil sıvı takviyesi gerekmezse bir süre ateşini düşürüp( soğuk uygulama ve ağızdan ya da fitil olan ilaç tedavisi ile )sonra damaryolu için tekrar denerim. Ateşli çocuklarda damaryolu yapısı elastikiyeti hacmi değişebiliyor önce ateşi düşürmek damaryolu açmayı kolaylaştırabilir. Hemşireler için bir diğer tavsiyem ise şüpheli işlemlerde az miktarda sf bolus verip şişlik kontrol edilebilir ilaçlı serum gitmesinden çok daha az risklidir (SF emilir, damar dışına giderse biraz canı yanabilir )veya hemşire tarafından yakın takip de olabilir. Ben emin olduğum damar yollarında da aileye takip edin şu kısımda şişlik olursa haber verin diye uyarırım, damar yapısıyla ilgili olarak sonradan da damar dışına çıkma riski olabilir, bazı ilaçlar damarı tahriş edip buna sebep olabilir. Yine de şişlik olmuşsa o ekstremiteyi eleve edebilirsiniz yani bebeğinizin kolu şişmiş o kolu biraz yüksekte tutup dolaşımın koldan vücuda doğru hızlanmasını sağlayarak şişliği daha çabuk azaltabilirsiniz. Ve evet alkollü pamuk ile sarmak da işe yarayabilir. Hastanede hemşireler tarafından uygunsa hipertonik serum sale ile şiş bölgeye yapılan uygulamalar da işe yarar. Ailelerin tedavi sürecindeki yaklaşımları için tavsiyem ise öncelikle işbirliği yapmaları, evet hemşireler sizin tedaviniz ve bakımınız için gerekli eğitimi almışlardır ancak unutmayın bizler de robot değiliz yapılan haksız itamlar moral bozukluğuna neden olabilir bu da süreci kötü etkileyebilir. Hemşireler sizin çocuğunuzun canı daha çok yansın diye onu delik deşik eden caniler değiller. Karşılıklı saygı ve işbirliği içinde ,hemşire eğitim verip geri bildirim alarak ile süreç sonlandırılacaktır.Umarım faydalı olmuştur, tekrar geçmiş olsun.
Bunu ilk beğenen sen ol.
Yönetici
RE: Damar dışına serum kaçması
Güzel bir konuya değinmişsiniz.

Blogta ele aldığımız konuda benim de katkılarım var, ancak elbette tüm risk ve ağır vakaları da yazarak konuyu geniş anlamda ele almışız.

Evet konu budur ama; eklenen görsellerde ki yaraların oluşması, deri altına kaçan serum miktarından çok verilmekte olan ilaç ile ilgili bir durumdur. Bunu belirteyim ki her kaçak sonrası görsellerdeki durum oluşmaz, hatta böyle bir durum oluşması çok çok nadirdir.

Bunu belirtme amacım görsellerin sizi korkuttuğunu düşünmemdir. Eğer hastanın aldığı ilaç deri altına kaçtığında tahriş edici bir grupta olan ilaç ise zaten bu hastalar ilaçlarını gözlem altında alırlar.

Burada bizim amacımız halktan kişilerin endişelerini sağlık çalışanları olarak dinlemek ve doğru bilgiyi vermek, bu bakımdan lütfen sağlık çalışanı olmayan kişiler de yorumlarını yapsınlar, endişe ve sorularını yöneltsinler.
[Resim: iyeJCl.jpg]
Bunu ilk beğenen sen ol.

İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren MediFORUM - Türkiye'nin sağlık forumu sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.K'nın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur. Sitemiz hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri bağlantısından bize ulaşıldıktan en geç 3 (üç) gün içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmenlikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.