Skip to main content

MediForum

Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Sizler için oluşturduğumuz tüm hizmetlerden tam olarak yararlanabilmek için aramıza katılabilirsiniz. Siz varsanız, biz varız! Üyelikler ücretsizdir ve her zaman ücretsiz kalacaktır.

(Sadece ziyaretçiler tarafından görüntülenir.)

Hoş Geldin, !

Kayıt işleminiz başarıyla tamamlandı. Sitemizde üyelikler e-posta onaylı olduğu için hesabınızı onaylamanız gerekiyor. Kayıt olduğunuz e-posta adresinin gelen ya da istenmeyen (spam) kutusunu kontrol ederek hesabınızı onaylayabilirsiniz. e-Posta gelmediyse veya farklı bir sorun yaşıyorsanız bizimle İletişim sayfasından irtibat kurabilirsiniz.

(Sadece hesabı aktif edilmemiş kullanıcılar tarafından görüntülenir.)


En Etkili Hemşirelik Hasta Devri (Vizit) İçin En İyi İpuçlar

Konu

#1
[Resim: nurse-handover-696x447.png]


Bir hemşirenin günü, hasta /servis devri olmadan tamamlanmayacaktır. Bir hemşirenin sadece bakım sorumluluğu değil, aynı zamanda hastalarla ilgili tüm bilgileri de teslim etme sorumluluğu vardır.

Genel olarak, bir hemşirelik devir teslimi üç bölüme ayırabilir:

A. Geçmiş

Bu bölüm, sağlık ekibinin hasta ve bakım planı hakkında bilmesi gereken her şeyi içerir.

Örneğin, hastanız yeni kabul edilmişse, hastaneye yatmadan önce önemli bilgileri ele almanız gerekebilir.

B. Mevcut

Bu bölümde hastanın vardiyanız sırasındaki durumundan bahsedebilirsiniz. Burası aynı zamanda tedavi planındaki değişiklikleri, tamamlanan prosedürleri ve testleri ve doktorlardan gelen önemli orderları da tartışacağınız yerdir.

C. Gelecek

Bir sonraki hemşirenin tamamlaması gereken görevleri tartışın. Vardiyanızda tamamlayamadığınız veya belirli bir zamanda tamamlanması gereken görevleri devredebilirsiniz.



Hemşirelik devir teslim stilleri

Bazı hemşireler birbirleriyle konuşurken geçiş yapmaya alışkındır. Hastanın notlarını okurken bunu yapan hemşireler var.

Bazı hemşireler için, hastanın yatağında geçiş yapmak daha iyidir çünkü hastaların isterlerse katkıda bulunmalarına izin verir. Ayrıca hastaların bir şeyleri netleştirmesini sağlar.

Uyku kalitesi buna iyi bir örnektir. Bir hasta, hemşireye iyi bir gece uykusu almış gibi görünebilir. Eğer durum bu değilse, bunu kolaylıkla netleştirebilir ve hemşireyi düzeltebilir.

Yatak başında devir işlemi yaparken, hemşireler hastaların anlamadığı bir şekilde iletişim kurduğunda sorun olabilir. Kafalarını karıştırır ve kendilerini rahatsız hissetmelerine neden olur. Buna dikkat etmek gerekir.


Etkili Bir Devir İçin İpuçları

1. Organize olun

Hemşirelikte organizasyon olmazsa olmazdır ve bu hemşire devir teslimleri için de geçerlidir.

Bu şekilde düşün:

Baştan aşağı değerlendirme açıklamanın ortasında laboratuar sonuçlarını anlatıyorsanız, organize olmuyorsunuz.

Bu sadece diğer hemşireler için sinir bozucu olmaz, aynı zamanda önemli ayrıntıları atlamanıza da neden olabilir. Üstelik diğer hemşireler sizi takip edemeyecek.

Size genel bir bakış sağlamak için, aşağıda raporlarınızı nasıl vermeniz gerektiğine dair bir örnek verilmiştir.

Hasta bilgisi

Bunu hastaya kısa bir giriş olarak düşünün. Ayrıca hastalara kendinizi ve yaklaşan hemşireyi tanıtabilirsiniz.

Şikayet sunmak

Bununla net ve öz olun. Hastanın çizelgesinde okunabilecek her ayrıntıyı anlatmanıza gerek yok.

Önemli Tarih

Bunu kısa ama bilgilendirici yapın. Hastanın mevcut sunumuyla ilgili ayrıntıları ekleyin.

Örneğin, hastanın amfizem öyküsü varsa, diğer hemşireye oksijen alıp almadığını ve kaçtan aldığını söyleyebilirsiniz.

Tedavi

Bunun için, daha önce verilmiş olan tedaviyi ve sağlık ekibinin şu anda ne yaptığını açıklayın. Ayrıca fobiler, alerjiler ve hatta aile dinamikleri gibi önemli ayrıntıları dahil edin.

Plan

Sonraki hemşirelere verilmesi gereken görevleri ve tedavinin yolunu açıklayın.


2. Bir kontrol listesi oluşturun

Bazı sağlık kurumları önceden belirlenmiş bir çerçeveyi takip eder veya kullanır. Sizinkinde yoksa, belirli ulusal yönergeleri izleyerek kendinizinkini oluşturabilirsiniz.



3. Odaklanma

Konuşmayı seven hemşireler var. Bunda yanlış bir şey olmasa da, kabul eden hemşirelerin tüm vardiyanız boyunca olan her şeyi bilmesine gerek olmadığını unutmamalısınız. Önemli ayrıntılara odaklanmanız ve vardiyanız ya da hastanız hakkında hikayeleri konuşmamalısınız.

4. Gizliliğe öncelik verin

Hastaları ve sağlık durumlarını tartışırken dikkatli olmanız gerekir. Bu, özellikle istasyonda veya yatak başında önemli bilgileri tartışıyorsanız önemlidir. Özel bilgiler yalnızca doğru kişiler tarafından duyulmalıdır.

5. Dürüstlüğü gözlemleyin

Hemşirelik devirlerinde hesap verebilirlik ve dürüstlük çok önemlidir çünkü gelen hemşirenin hastalara nasıl bakacağını etkiler. Önemli bir şeyi gözden kaçırmak veya atlamak hastanın sağlığını ve güvenliğini tehlikeye atabilir.

Örneğin, bir görevi tamamlayamazsanız, bunu söyleyin, böylece yeni hemşire onu tamamlayabilir.

6. Tekrar etmekten kaçının

Tanı ve yaş gibi rutin bilgilerle devam ederseniz, gelen hemşirenin bilmediği şeylere zaman kalmaz.

7. Sorgular için zaman tanıyın

Devir tesliminden sonra, diğer hemşirenin soru sorması veya olayları netleştirmesi için yeterli zaman verin. Bunu yapmak kafa karışıklığını önlemeye yardımcı olacaktır. Bunun dışında soru sormak, yorgun hemşirelerin raporlarına eklemeyi unuttukları şeyleri hatırlamalarını da sağlar.

Alıcı taraftaysanız, dikkatlice dinlediğinizden emin olun. Kişinin işi bitene kadar soru sormaktan kaçının. Devir tesliminin ortasında hemşirenin sözünü keserseniz, muhtemelen dikkati dağılacaktır.

Son düşünceler

Genel olarak hemşirelere devir teslimlerinin nasıl doğru yapılacağı öğretilmez. Çoğumuz bunu başkalarını izleyerek öğrendik.

Devir konusunda yeniyseniz, kurumunuzda başkalarının bunu nasıl yaptığına dikkat ettiğinizden emin olun. Kıdemli hemşirelere rapor verirken gergin hissedebilirsiniz, ancak sakin ve odaklanmanız gerekir. Unutmayın, hastanın bakımı, alıcı hemşireye ileteceğiniz bilgilere bağlı olacaktır.

Deneyim kazandıkça, devir sırasında rahat hissetmeniz kolaylaşacak, özellikle de kariyerinizin çoğunda bunu yaptığınız için. 

Bunun dışında, özellikle sizin bölgenizde yeniyse, kabul eden hemşireyi acele etmeyin. Süreci aceleye getirmek, önemli bilgilerin dışarıda bırakılmasına neden olabilir.
[Resim: HrXnky.jpg]
Cevapla

Bir hesap oluşturun veya yorum yapmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

ya da