Skip to main content

MediForum

Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Sizler için oluşturduğumuz tüm hizmetlerden tam olarak yararlanabilmek için aramıza katılabilirsiniz. Siz varsanız, biz varız! Üyelikler ücretsizdir ve her zaman ücretsiz kalacaktır.

(Sadece ziyaretçiler tarafından görüntülenir.)

Hoş Geldin, !

Kayıt işleminiz başarıyla tamamlandı. Sitemizde üyelikler e-posta onaylı olduğu için hesabınızı onaylamanız gerekiyor. Kayıt olduğunuz e-posta adresinin gelen ya da istenmeyen (spam) kutusunu kontrol ederek hesabınızı onaylayabilirsiniz. e-Posta gelmediyse veya farklı bir sorun yaşıyorsanız bizimle İletişim sayfasından irtibat kurabilirsiniz.

(Sadece hesabı aktif edilmemiş kullanıcılar tarafından görüntülenir.)


Hemşire Olarak Daha İyi Bir İş-Yaşam Dengesi Sağlamanın Yolları

Konu

Rainbow #1
Mutlu ve sağlıklı olmak istiyorsanız doğru iş-yaşam dengesine sahip olmak çok önemlidir. 

Bununla birlikte, son derece yoğun bir programa sahip bir hemşire olarak, bunu başarmak sadece iyi zaman yönetimi becerilerinden daha fazlasını alabilir .


“Hemşirelik: Zihin Dengesi, Beden ve Ruh Dengesi” temasıyla, iş yaşam dengeniz için uygulayabileceğiniz harika öneriler ile sizlerleyim.

1. Durum değerlendirmesi

Yapmanız gereken ilk şeylerden biri durumunuzu değerlendirmektir. Zamanınızın çoğunun nereye gittiğini ve daha fazla odaklanmak istediğiniz şeyleri değerlendirin. Meşgul olmak seçtiğiniz bir durumdur ve size bağlıdır.


Kendinize karşı dürüst olun, böylece hangi alanlara daha az önem verdiğinizi tam olarak bilirsiniz. Unutmayın, hayatınızın tüm alanlarına aynı zamanı ayıramazsınız, bu nedenle yaşınıza ve durumunuza bağlı olarak önceliklerinizi bilin.

2. İlişki çatışmaları

İlişki çatışmaları enerjinizi alır götürür. Odak ve konsantrasyonunuzu işten çıkarabilir ve hasta veya hastane için problemleri tetikleyebilir. Örneğin ilaç hataları , dikkatiniz dağıldığında kolayca oluşabilir.

Sorunu çözmek için, iş arkadaşınız veya aileniz ile gerekli konuşmaları yapmaktan çekinmeyin . Nasıl hissettiğinizi ve çözüm için neler yapabileceğinizi konuşun.


İş arkadaşınız ise , geri bildirimlere açık olun. İhtiyacınız olursa yardım alın. Görev ve sorumluluklarınızı mümkün olduğunca yerine getirin. Aileniz için, onlar için biraz zaman ayırdığınızdan emin olun. Dışarı çıkın ve arada sırada beraber öğlen yemeği yiyin.

3. Hayır demeyi öğrenin

İster süpervizör ister meslektaşınız, çalışma saatlerinizi uzatarak yerine bakmak isteyip istemediğinizi sorarsa, hayır, özellikle de gerçekten demek istediğin buysa, Gerçekten yapmak istemediğiniz birşey için  evet demek, sizi sadece pişman etmez aynı zamanda işiniz bitene dek gergin ve stresli olursunuz. Daha da kötüsü, hastalarınıza bakım sağlama şeklinizi bile etkileyebilir.

Yani ben bir saat geç geleceğim, yarım saat erken çıkabilirmiyim gibi istekler başlar ise ve bu alışkanlık haline gelirse olaylar karışır. Ne siz yapın ne de kabul edin. (özel durumlar hariç)

4. Dinlenme zamanlaması

Ne kadar meşgul olursanız olun ya da gece vardiyalarını ne sıklıkta yaparsanız yapın , yeterince dinlenip uyumanız çok önemlidir . Unutma, sen bir hemşiresin ve hastalarla ilgilenirken fiziksel, zihinsel ve duygusal olarak formda olman gerekiyor.

Arkadaşlarınızla dışarı çıkmak ve bir hobiye dahil olmak; daha iyi iş-yaşam dengesi elde etmenize yardımcı olabilir, ancak uykunuzu feda etmek zorunda olduğunuz anlamına gelmez . Dışarı çıkmanız gerekirse, dinlendikten sonra bunu planlayın.

5. Kendinizi iyi hissettirecek bir şey yapın

İster sıcak bir banyo, ister bahçe, ister ruhunuzu besleyen müzik, sadece yap. Sadece bedeninize değil ruhunuza, duygularınıza ve zekanıza da özen gösterin. Stres ve tükenmişlikle mücadele etmenin en iyi yollarından biridir .

6. Vücudunuza dikkat edin

Bir hemşire olduğunuzda, kendi sağlığınızı ihmal etmek oldukça yaygınlaşır. Hastalarınızın sağlıklı olduğundan emin olmak için çok meşgul olduğunuzda öğle yemeğini, içme suyunu veya vitaminlerinizi atlayabiliyorsunuz.

Soğuk algınlığı çok sık kapıyorsunuz veya sırt ve ayaklarınızda ağrı hissediyorsunuz, gerekli müdahaleleri yapın. İhtiyacınız olduğunda doktora görünün ve kendinize ara verilmesini sağlayın, başkalarına özgürce verdiğiniz özeni kendinize de gösterin.

7. Egzersiz

Egzersiz, depresyon ve stresten kurtulmanın en kolay ve en ucuz yollarından biridir . Pilates veya Yoga dersine kaydolabilirsiniz. Özel bir sınıfa katılmak size göre değilse, her zaman 10 dakikalık bir yürüyüş yapabilir veya evinizin dışında veya hastaneye giderken koşabilirsiniz. Bütçeniz izin veriyorsa, egzersiz ekipmanı alabilir ve egzersizinizi evde yapabilirsiniz .

İşte benden bu kadar; lütfen aklınıza gelenleri veya sizin iş ve yaşam dengesi adına yaptıklarınızı konu altına ekleyin. Mutlu hemşireler, sağlıklı hastalarSmile
Cevapla

Bir hesap oluşturun veya yorum yapmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

ya da