Skip to main content

MediForum

Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Sizler için oluşturduğumuz tüm hizmetlerden tam olarak yararlanabilmek için aramıza katılabilirsiniz. Siz varsanız, biz varız! Üyelikler ücretsizdir ve her zaman ücretsiz kalacaktır.

(Sadece ziyaretçiler tarafından görüntülenir.)

Hoş Geldin, !

Kayıt işleminiz başarıyla tamamlandı. Sitemizde üyelikler e-posta onaylı olduğu için hesabınızı onaylamanız gerekiyor. Kayıt olduğunuz e-posta adresinin gelen ya da istenmeyen (spam) kutusunu kontrol ederek hesabınızı onaylayabilirsiniz. e-Posta gelmediyse veya farklı bir sorun yaşıyorsanız bizimle İletişim sayfasından irtibat kurabilirsiniz.

(Sadece hesabı aktif edilmemiş kullanıcılar tarafından görüntülenir.)


Hemşirelikte Lider Olan Yöneticiler Gerçekten Personellerini Dinliyor Mu ?

Konu

#1
[Resim: n401MR.jpg]

Merhaba Değerli MediForum Ailesi

  Bugün yazımızda özellikle hemşirelikte lider pozisyonda olan süpervizör hemşire,kordinatör hemşire,sorumlu hemşire gibi pozisyonlarda çalışan yöneticilerin gerçekten personellerini dinliyor mu ona değineceğiz.
  Yönetici bir hemşire olarak personelinizin işler hakkında ne düşündüğünü bilmelisiniz.Gerek çalışma saatleri,gerek haftalık mesai programları,gerek hasta bakımı diyerek bu liste uzar gider.Ciddi manada personelinizin sorunları hakkında ne hissettiklerini biliyor musunuz ? Bunlara zaman ayırıyor musunuz ? Yoksa konuşma hazırlamak,duyuru yapmak,,toplantı yapmaktan çok daha fazla zaman alan yeni programları, politikaları veya prosedürleri denetlemek ile meşgulsünüz. 
  Liderlik, özellikle hemşirelikte kolay değildir. Talepleri bunaltıcı olabilir ve zaman zaman neredeyse aşılamaz gibi görünür. Her hemşire liderinin birçok sorumluluğu vardır ve sürekli olarak aralarında önemli olan dinleme becerisi üzerinde çalışma yapması gerekir.Dinlemek iyi bir liderlik için gereklidir.
  Bilmediğiniz şeyleri düzeltemezsiniz. Onlara sormazsanız, hangi personelin ne tür problemleri olduğunu anlayamazsınız. Ve eğer onları dinlemez ve gerçekten duymazsanız görmezden gelirseniz serviste,yoğun bakımda veya herhangi bir birimde gerçekten neler olduğunu bilemezsiniz.
 
 Peki kendinize bu soruları soruyor musunuz ?
  -Personele seslerini nasıl duyuracaklarını anlattım mı ?
  -Personel memnuniyetine önem veriyor muyum?
  -Hasta yoğunluğu ,fazla mesai,mesai planlaması,mesai zamanlaması ve iş yükünün birim moralini ve performansını nasıl etkilediğine dair geri bildirimler alıyor muyum?
  -Personelim takdir ediliyor mu? Çalışma ortamımız olumlu mu? Personele teşekkür,ödül programları ve Hemşireler Haftası kutlamalarının ötesine geçiyor mu?
  -Çalışanların neler hissettiğini ve iş hakkında neler söylediklerini öğrenmek için sosyal medya sitelerini kullanıyor muyum? En önemlisi, bu konuları personelle beraber ele alıyor muyum?
 -Bir personel bana bir sorunla geldiğinde takip edip takip ediyor muyum? Personel ile toplantılardan sonra, gerçekten duyulduklarını bilmeleri için onlara geri dönüş yaoıyor muyum ?
  
Evet bunları gerçekten personellerinize soruyor musunuz ? Belki kolay olmayabilir ancak personelinize onları dinlemeye öncelik verdiğinizi göstermek fark yaratacaktır. Onlar faydalanacak ve siz de faydalanacaksınız. 
 Ernest Hemingway bir sözü vardır.
 Eğer birbirimize yardım etmeyeceksek bu dünyaya niçin geldik? Dinlemek ve kaba bir şey söylememek de yeterince yardımdır.Dinlemeyi severim,insanları dinleyerek çok şey öğrendim.Çoğu insan karşısındakini dinlemez.Siz çoğun insan olmayın.
Cevapla

Bir hesap oluşturun veya yorum yapmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

ya da
Task