Skip to main content

MediForum

Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Sizler için oluşturduğumuz tüm hizmetlerden tam olarak yararlanabilmek için aramıza katılabilirsiniz. Siz varsanız, biz varız! Üyelikler ücretsizdir ve her zaman ücretsiz kalacaktır.

(Sadece ziyaretçiler tarafından görüntülenir.)

Hoş Geldin, !

Kayıt işleminiz başarıyla tamamlandı. Sitemizde üyelikler e-posta onaylı olduğu için hesabınızı onaylamanız gerekiyor. Kayıt olduğunuz e-posta adresinin gelen ya da istenmeyen (spam) kutusunu kontrol ederek hesabınızı onaylayabilirsiniz. e-Posta gelmediyse veya farklı bir sorun yaşıyorsanız bizimle İletişim sayfasından irtibat kurabilirsiniz.

(Sadece hesabı aktif edilmemiş kullanıcılar tarafından görüntülenir.)


Her gün yürüdüğünüzde vücudunuza ne olur?

Konu

#1
Yürümek, birçok yaşam tarzı hastalığından uzak durmanıza yardımcı olabilecek en temel egzersizlerden biridir. Yürümek, vücudunuzun tüm bölümlerini hareket ettirmenize ve esnek olmanın yanı sıra iyi çalışabilmeniz için formda kalmanıza yardımcı olur. Yürümek çok iyi bir egzersiz olduğu için sizi fazla kan şekeri biriktirmekten, kan damarlarında yağ biriktirmekten uzak tutarken, aynı zamanda ter üreterek atık maddelerin vücudunuzdan atılmasına da yardımcı olur. Yürümek vücuttaki kan dolaşımını artırmaya yardımcı olur ve bu nedenle vücut yağını kontrol altında tutmak çok önemlidir. Her gün yaklaşık 6 ila 7 kilometre yürürseniz vücudunuzdaki iyi miktarda yağı gölgeleyebilirsiniz. 



Patika

Her gün yaklaşık bir saat yürüyorsanız 315 kaloriye kadar atabilirsiniz. Ancak sadece yürümek yerine patikaya basmak, ek 142 kalori yakmanıza yardımcı olacaktır. 


Vitrin Alışverişini Deneyin

Çoğu zaman alışverişe gideriz. Gerekli olan her şeyi tek bir yerden almazsanız, farklı dükkanlarda dolaşıp bunları satın alırsanız, sizin için sağlıklı olabilir. Buna vitrin alışverişi denir ve bu, bir günde yürüdüğünüz mesafe miktarını artırır.


Yürümek ve Dinlenmek

Sağlık uzmanlarının çoğu size bir saat boyunca sürekli yürümenizi tavsiye edecektir. Ancak modern araştırmalar, yürüyüşten sonra her 5 dakikada bir saatte 2-3 km hızla ara verirseniz, yaklaşık 47 kalori yakmanıza yardımcı olacağını göstermiştir. Herkesin bir saat aynı hızda yürümesi mümkün değil. Bu nedenle 5 dakika yüksek hızda yürümeniz gerekiyor ve ardından her seferinde 1 dakika ara verebilirsiniz.


Teknik

Egzersiz rutininize aşılayabileceğiniz bir sonraki adım, bazı yürüme teknikleri eklemektir. Yaklaşık 10 dakikalık bir dizi yükseltme, her seferinde 50 kalori daha yakmanıza yardımcı olacaktır. Bunu bir haftada her gün yapabilirseniz, yaklaşık 300 kalori yakabilirsiniz ve bir ayda yaklaşık 1500 kalori kaybedebilirsiniz.



Merdivenleri kullanmak

Bir düzlükte yürüyorsanız, yakılan kaloriler düzenli bir şekilde olur. Öte yandan, yüksek bir yüzeyde yürümek, yakılan kalori miktarını önemli ölçüde artırır. Yükseltilmiş bir yüzeye sahip olmak mümkün değilse, bunu evinizin merdivenlerinden çıkarak yapabilirsiniz. Yürüme için rutin egzersizinize 15 dakika daha ekleyebilirseniz, bu sizin için gerçekten faydalı olabilir. Bir saat yürüyüş için vaktiniz yoksa, bunu günde 4 ila 5 kez yapabilirsiniz.



Önerileriniz....
[Resim: hIpVW.jpg]
Cevapla

Bir hesap oluşturun veya yorum yapmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

ya da
Task