İşte size güler misin ağlar mısın şikayeti
Alıntı:... iyi günler sayın yetkili annem ... ili ... ilçesinde yaşamakta ve uzun yıllardır nefes darlığı çekmektedir. Evimize nerdeyse hergün ambulans gelmektedir. ... tarihinde gelen ambulanstaki başörtülü görevli anneme kaba davranmış ve onu komşuların önünde küçük düşürmüştür vs.... ilgili görevli hakkında gereğinin yapılmasını istiyorum...
yukarıdaki şikayete bakınca evet şikayeti yapan kişi ilk başta haklı gibi görünse de şikayeti şahsın 3 yıldır Türkiye'ye gelmeyen Almanya'daki oğlu; 3 bin km uzaklıktan klavye başından yapıyor...
Şikayeti araştıran görevliye hasta teyzenin yanıtı ise;
Alıntı:oğlum 3 yıldır Almanya'da izne gelmiyor, olayı abartıp insafa gelsin, izne gelsin diye dert yandım, görevli kızdan memnundum...
Geldiğimiz noktada şikayetlerin bu denli fazla ve içinin boş olmasında şikayet edilebilirliğin bu kadar kolay olması ve ardından şikayet eden kişi için bir doğrulama mekanizmasından sonra geriye dönük işlem yapılmamasında olabilir.
Yani asılsız bir şikayet, devleti meşgul etme, kamu görevlisini karalama gibi nedenler ile şikayet edene yaptırımı olmalı.